zaterdag 12 maart 2011

Mijn eerste spareribs

Na de heerlijk Fatty van gisteren nu de spareribs.
Diepgevroren gekocht bij de Sligro. Mijn slager was me vergeten.
Ik heb de bestelling niet binnengekregen. Maar achter hem stonden stapels met kratten...
Nou dan niet dan maar naar de Sligro. Leuk winkelen daar. Ook meteen maar een stel BBQ sauzen gekocht en de gevroren spareibs als zijnde het mijn vriendjes mee naar huis genomen.
Ze direct in een grote bak met water gelegd om ze te ontdooien en ondertussen een lekkere rub gemaakt van Zeezout, paprika, bruine suiker cayennepeper, zwarte pepper, knoflook poeder en uien poeder. Mijn vriendjes er lekker mee ingewreven en alvast dromen over de heerlijke smaak die ze straks gaan geven....

Spareribs

Het vuurtje volgens de Minion methode (eerst bak kolen en dan een paar laten gloeien en erbij gooien) drie vuist grote hickory hout blokjes erbij en daar gaan we.
Het is nu 14.00uur geweest en het feest gaat beginnen :)



Ik vind de geur van het vuur al geweldig....



------------


Om kwart voor zes durfde ik het aan. Het was helaas over met de rust (low en SLOW) want om zeven uur moesten we naar de kindervoorstelling van Frank Groothof.

Ribs uit de Smoker en smullen maar.





Uiteindelijk bleef er dit van over



De rooksmaak was duidelijk aanwezig (misschien wel iets te!)
Ook was het iets te pittig.
Ik denk dat ik de volgende keer de cayennepeper weglaat en wat minder zout gebruik.

Ander tips zijn welkom

Ik moet voor het "thuisfront" de volgende keer zoete ribs maken :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten